interieur Penthouse Alpine Estate Gerlos reisburobeuk.nl

Gerlos  droomappartement Alpine Estate

Was het een aantal jaren geleden voor ons ondenkbaar een zomervakantie in Oostenrijk door te brengen, tegenwoordig is het vrijwel ondenkbaar dit juist niet te doen. Het begon terwijl we verveeld aan het strand lagen van één of andere Costa waar we ons voornamen de volgende vakantie iets te ondernemen; actief te zijn. Het volgende halfjaar namen we de tijd om te kijken wat we dan zouden gaan doen en uiteindelijk gaf de accommodatie de doorslag: Alpine Estate in Gerlos.

Appartementen gerlos www.reisburobeuk.nl

Droom appartement

Super luxe met alles wat je maar kan wensen: een sauna, een twee persoons bad, regendouche, whirlpool op het supergrote balkon en een Miele keuken zoals je die thuis zou willen hebben. Kortom: Beter kon niet. Dat uiteindelijk het wandelen, de sfeer en de rust de elementen zouden zijn waar we naar terug zouden gaan verlangen kwam op dat moment zeker niet bij ons op.

Hooggespannen verwachtingen

Alpine Estate penthouse, www.reisburobeuk.nl

Wanneer wij in de auto stappen om op vakantie te gaan begint deze voor ons ook direct. De reis is een belevenis waar we van genieten. Het voorbijtrekkende landschap draagt bij aan het loslaten van de dagelijkse beslommeringen en is het begin van de ontspanning. Bij aankomst in het Zillertal waar we de draai de berg op gaan maken richting Gerlos zijn onze verwachtingen positief gespannen en kunnen we bijna niet wachten om op het balkon in de whirlpool te gaan zitten. Eerst nog even inkopen doen bij de lokale supermarkten in Zell am Ziller en dan: Op naar boven.

Richting Isskogel

Een kleine 20 minuten later zijn we in Gerlos. Alpine Estate ligt meteen aan het begin van het dorp en is niet te missen. We worden door de beheerder vriendelijk ontvangen en alles is nog mooier en luxer dan dat we dachten. We zijn dan wel met zijn tweeën maar er mogen voor dat geld gewoon twaalf man in... Na het uitpakken en installeren kiezen we ervoor om direct naar boven de berg op te gaan, met de lift wel te verstaan. Dit in de veronderstelling dat berg aflopen makkelijker zou zijn dan berg op...... We stellen ons tot doel de Isskogel op te lopen. Vanaf het eindpunt van de lift is dit nog een goede 500 meter omhoog over een afstand van circa drie kilometer. Al met al een lekkere wandeling. Onderweg ploffen we even neer bij de Latschenkiefer, een restaurant op de berg waar we genieten van een lekker Oostenrijks biertje en Nudelsuppe. Het is lekker weer met een heerlijk zonnetje aan een nagenoeg strakblauwe hemel dus we besluiten niet te lang te blijven zitten.

Wandelen in gerlos reisburobeuk.nl

Bosbessen rijp

Het is de tweede week van september en langs het wandelpad staan bosbessen rijp om geplukt te worden wat we dan ook doen. We kijken regelmatig om ons heen en genieten van het uitzicht en de heerlijke frisse lucht. De werkstress is voor ons gevoel in Nederland achtergebleven en bij elke stap omhoog genieten we meer van onze vrijheid. Het is erg rustig, in de verte zien we twee mensen voor ons naar boven lopen en even verderop dalen twee mensen het dal in dat achter de Isskogel ligt. Het laatste stuk van de klim is pittig en als we uiteindelijk boven staan moeten we toch wel even op adem komen.

Fantastisch uitzicht

Heerlijk! Mijn man haalt uit zijn rugzak een lokale droge worst met twee flesjes sportdrank. We zitten naast elkaar en staren in de verte om ons heen. We zien de hellingen van Königsleiten waar ‘s winters skiërs fantastisch kunnen afdalen en we zien Hoch Krimml liggen met daarvoor het stuwmeer. Achter de Isskogel zien we onze nieuwe uitdaging!

Het Kreuzjoch. Na een blik op de kaart blijkt er een pad dwars over drie bergtoppen naar Zell am Ziller te bestaan. We weten het dan al zeker. Dat pad gaan we lopen. Hier komen we volgend jaar terug, getraind en met kilometers in de benen, proviand voor een dag in de rugzak want al met al is het zeventien kilometer door een onherbergzaam gebied zonder restaurants. We genieten, een dag met een gouden randje, om nooit te vergeten. Wel zien we ook dat goede kleding bij een lange klim geen overbodige luxe is. In no-time trek het dicht. Gelukkig is het ook na een kwartier weer helemaal helder.

Kreuzjoch gerlos www.reisburobeuk.nl

Stokken onmisbaar

Als we aan de terugtocht beginnen wordt ons al snel duidelijk waarom andere mensen met stokken lopen. Zeker op steilere stukken is dit een onmisbaar attribuut. Halverwege de afdaling, met trillende bovenbenen en dan al stijve kuiten, kijken we nog maar eens op de kaart hoe ver het nog is terug het dal in. Vol goede moed stappen we weer verder.

Door weides waar koeien ons nieuwsgierig tegemoet lopen en over een prachtig pad langs een snelstromende beek komen we uiteindelijk vermoeid midden in Gerlos uit. Ons oog valt op een terrasje bij een houten restaurant, de Jägerstuberl. We zakken onderuit en genieten beiden van een heerlijk heldere Zillertaler Weizen en zijn het eens; vanavond gaan we niet koken.

Uit eten

We vragen de kaart en zien ook nog eens blij verrast dat uit eten gaan hier niet veel hoeft te kosten. Een wildstoofschotel met de bekende Beilagen voor 14,90 is geen geld en zeker niet als we deze hebben geproefd. Heerlijk. Onderwijl kijken we samen op de wandelkaart en plannen onze volgende wandelingen die we willen maken. We komen tot de conclusie dat een week te kort is en besluiten terug in het appartement een tweede week te boeken.

Terug naar top

Bolzano veel leuker dan gedacht

Elke dag lopen was voor ons nog niet haalbaar. Soms lieten de spieren weten: Vandaag even niet! Deze rustdagen hebben we gebruikt om de omgeving te verkennen. Zo kwamen we bij toeval in Bolzano in Italië terecht. Een ontzettend leuke stad waar we lekker konden shoppen en heerlijk op een terrasje hebben gezeten, nippend van onze Aperol.

München

Ook München is niet al te ver vanuit Gerlos. Al is München een grote, moderne stad, toch zie je overal de Beierse cultuur terug. Veel mensen lopen vol trots in lokale klederdracht: Lederhosen en Dirndls. Op de Viktualienmarkt strijken we neer bij een van de vele kraampjes met eten en drinken. Een halve liter bier, kleinere maat kon niet en een Haxe, bij ons beter bekend als varkenspoot. Eindeloos smullen en genieten.

genieten in het cenrum van munchen www.reisburobeuk.nl

Almabtrieb

We hadden het geluk de Almabtrieb in Mayrhofen mee te maken. Dit is een boerentraditie die elk jaar feestelijk gevierd wordt. Prachtig uitgedost, met bellen, bloemen, linten en spreukenbordjes keert het vee, geleid door de 'Moarkuh' vanuit de alpenwei terug naar de stal. Een waar volksfeest waarbij het hele dorp uit zijn dak gaat! Ondertussen gaan we dit jaar voor de vijfde achtereenvolgende keer naar........... Servus in Oostenrijk.

Formulier verzenden...

Er is een fout opgetreden in de server.

Formulier ontvangen.

2202 EM Noordwijk

071 - 3618703

zakenreizen@travelxl.nl

TravelXL Beuk Abraham van Royenstraat 91 2202 EM Noordwijk - Alle filialen 155 2200 AD Noordwijk